4 שכבות של תאורה מסחרית
03/2018
במאמר הזה אדבר על חלוקה גסה ל-4 שכבות תאורה ששוות התייחסות בתאורה מסחרית.אין במאמר הזה כוונה להגיד שזה נגמר ב-4 האלה, אבל אני בהחלט יכול להגיד שמי שיתייחס לכל ה-4 יצא ידי חובתו, להצבת פתרון תאורה טוב לחלל מסחרי. כשאני כותב "חלל מסחרי", הכוונה שלי היא לחנות, אולם תצוגה, משרד ודברים מהסוג הזה. יש עוד הרבה תתי קטגוריות לחלוקת חללים על פי הייעוד, קהל, או אנשים שישתמשו בהם. טוב להכיר את ארבע השכבות האלה, זה נותן מענה להרבה מקרים שתיתקלו בדרך. אני קורא לזה שכבות כי ככה אני מדמיין את זה בראש שלי, זה לא מונח מקצועי אלא פשוט הדרך שבה הכי נוח לי להסביר את זה. |
שכבה 1: תאורה כלליתהמטרה של שכבת התאורה הכללית היא לייצר את רמות ההארה שנדרשות באופן כללי בחלל. שכבה 2: תאורת נקודות ענייןהמטרה של שכבת התאורה הזאת היא להדגיש/להקפיץ אלמנטים בחלל. לכוון את המבקרים להסתכל למקומות שאליהם אנחנו רוצים שיסתכלו. עמדת תצוגה של פריטים מיוחדים שנמכרים בחנות, ארון תצוגה של חפצי אומנות שיש לנו במשרד, פריטי עיצוב או אומנות על קירות, קונסולות עם מוצרים, מכוניות באולם תצוגת רכב, הבנתם את הכוונה... | שכבה 3: תאורה מעוצבתהפריטים שתבחרו לשכבה זו הם אלמנטים עיצוביים בפני עצמם. יש להם השפעה על התאורה בחלל, אבל הם עצמם חלק מעיצוב החלל. שכבה 4: תאורת חירוםאין להתחמק מבטיחות. תאורת חירום היא לא עניין עיצובי. אלו בדר"כ מוצרים שיתאפיינו בקו מינימליסטי ככל שניתן כדי להשפיע כמה שפחות על הצד האדריכלי/עיצובי. |
אם קיבלתם תשובה לכל אחת מהשכבות האלה בתכנון התאורה של החלל המסחרי שלכם, כנראה שאתם מכוסים.מאחל לכם מסחר מוצלח, ועבודה בחלל מואר, נעים ופרודוקטיבי. שיהיה לכולנו אור טוב! |